18 mai, 2007

Endelig er vi i gang!






I dag har jeg tatt meg noen timer fri for å få litt kvalitetstid med de små. Vi koste oss i drivhuset, med god hjelp av to små har jeg fylt opp flere minidrivhus og en balkongkasse med jord, og sådd ringblomster, kosmos, dufterter og litt ulike salater. Salatene har vi sådd rett i en balkongkasse, som jeg skal ha ved kjøkkentrappa når de ha vokst til - så blir det lettvint å hente salat til middagen! Nå er det bare å vente på at det skal spire!
Litt andre planter har også fått flytte ut, selv om det fortsatt er kalde netter her. Jeg kjøpte noen fine pelargonier på Hagemessa i år, men jeg klarer ikke å huske hva de heter. Det er ikke Mårbacka, men de har den samme fine lyserosa gløden. Noen som har noen tips? Ganske mørke ringer i bladverket.

6 kommentarer:

elin1976 sa...

Så koselig det ser ut som dere har det. Viktig med tid til ungene. Du er såååå heldig som har drivhus og kan så ute. Det skulle ikke vært meg imot å ha et i hagen min også. Her er det ikke vær til å være i hagen , så jeg holder på inne med nye gardiner til vaskerommet.
Noe må man jo finne på i et slikt drittvær! Ha en flott lørdag. Masse klemmer fra Elin:O)

Hilde S. sa...

Det er så koseleg å gjere noko i lag.Kjekt med drivhus.
Ha ein fin lørdag:)

Milly sa...

Det så ordentlig hyggelig ut! Så heldig du er som har fått deg så flott drivhus, tenk så mye glede du kommer til å ha av det.
Jeg syns også blomsterfeene er helt skjønne. Nå skal jeg sjekke linken du la ut...

Hulda sa...

Nydelig den blomsterfeen din. Må være virkelig eventyrlig når den vinduroen spiller. .

Koselige hagebilder du viser også.

Olstad sa...

Så flinke dere er, det blir nok mye "smaskens salat" som kan spises alle andre dager enn godtedagen:-). (Det utrykket lærte jammen 3 åringen hos oss også...Nyttige ord læres fort)

Så fint det ble å plante i skrinet/boksen eller hva jeg skal kalle det fra Bloomingville. Smart.

Klem

BO sa...

Så fint design på frøposane dine! Kjekt med hagearbeid!