24 januar, 2009

Inspirert!

Bilde fra Flickr - BarefootGardener

Jeg har vært på staudeseminar - en fantastisk og inspirerende opplevelse for en som er både landskapsarkitekt og hagegal. Seminardagen er så flott og riktig beskrevet av Maria i Marias have og himmel, at jeg sender dere videre dit for å lese.

Men jeg vil jo gjerne at dere hageglade som av en eller annen uforståelig grunn ikke var der også skal bli litt inspirerte. Piet Oudolf har nemlig flotte hjemmesider med masse inspirerende bilder fra anlegg han har vært med på. Sjekk spesielt under photographers, for fantastiske bilder!

Enköping kommun - kan vi kalle den Nordens staudehovedstad? - har også fine nettsider med både kart og beskrivelser, samt bilder fra parkanleggene, hvorav Drömparken nok er den mest kjente. Fra Drömparken kan du også finne vakre bilder på Flickr.

Jeg er altså så inspirert! Bare synd at snøen laver ned. Det blir nok lenge til jeg kan ut og spa i hagen. - Men det er en fin ting med ny snø - så i morgen skal jeg ut og trampe opp nye linjer i hagen og prøve meg litt frem. Tegne i skala 1:1 - rett og slett!

1 kommentarer:

Ninni sa...

Heldige du som var på seminaret. Du har nok hodet og hjerte fullt av deilige samplaninger og mange ny ideér :)

Det ligger en enkel og liten utfordring til deg i bloggen min