12 januar, 2010

Take a walk on the wild side!


I fjor vinter var det en svært inspirerende hageseminardag i Rakkestad med over 200 deltakere. Navet næringshage med landskapsarkitekt Nils Skaarer satser på å gjenta suksessen i år, og årets tema er "On the wild side" - natur som inspirasjon i hage og parkanlegg. Dette blir en dag som kan inspirere like mye for proffer og amatører, bare se hva som er med:

On the wild side – planteseminar med internasjonale kapasiteter!

Sett av fredag 5. februar! Da blir det feststemning med knakende gode foredragsholdere i Rakkestad!

Vil du se og høre en av Englands mest kjente gartnere? Sjefsgartneren hos The Garden House i Devon, Keith Wiley, har lagd det som blir beskrevet som en av de mest spennende og innovative hagene i England i dag. Når han bygger hager, tar han utgangspunkt i de ville vekstene han finner i landskap fra hele verden. Wiley er kjent fra en rekke TV-program og magasiner. En spennende kåsør.

Kenneth Lorentzon, forsker ved Sveriges lantbruksuniversitet, har planter for park og hage som sitt spesialfelt. Han har en utrolig bredde og innsikt i plantemateriale. Kjent kåsør og forfatter.

Arvid Ekle er en markert trønder og anleggsgartner som nå er styreleder i norske anleggsgartnere. Han er spesielt opptatt av hva plantemateriale kan brukes til. Særlig klimarelaterte utfordringer og plantemuligheter opptar ham. God formidler.

Du møter dem 5. februar 2010 i Rakkestad!

Program og påmelding finner du på www.navet.no

Dette blir en dag med gode, inspirerende og lærerike foredrag!

5 kommentarer:

Maria sa...

Dette er vel noe man må få med seg. Jeg gleder meg allerede. Svensken ble jo helt etter fjorårets opptreden sammen med Piet Oudolf! Ses vi der, da?

Gro/ I Gros Hage sa...

Ja, jeg kommer helt klart. Gleder meg også til å høre Kenneth igjen - var helt klart fjorårets store overraskelse.

Anne (Moseplassen) sa...

wow, dette er jo kjempeinteressant! Der skulle jeg gjerne ha vært, dette er jo midt i blinken for meg :D

Nora sa...

Når jeg leser dette lengter hjem til mitt kjäre Östfold igjen! Hadde jeg fremdeles bodd der hadde jeg meldt meg på med en eneste gang......men fra Stockholm blir det litt for langt:-(

Mario`s Verden sa...

Takk for sist Gro. Maria og jeg som var på åpningen av butikken din.
Hygglig at du tar inn lyslykter i butikken.
Da blir det lettere å bestille vennindegave osv. Lyslykten er en morssom ting å lave når vi har kulde.
Takk for hygglig komentar på bloggen.
Og foredraget det må jeg se litt mer på.