28 mai, 2010

Get organised!

Nettopp kommet inn i butikken: De skjønneste hageplanleggingsbøker. Ikke bare er de vakre å se på, men innholdet er også helt supert. Delt i fire avdelinger:

  • Min hage - med lomme med medfølgende A3-ark der hageplanen kan tegnes, og plass for bilder både fra hagen og til inspirasjon, ark til å skrive på og plastlommer til å oppbevare inspirerende utklipp.
  • Året gjennom i hagen - med utfoldbar årsplanlegger og masse ark hvor du kan skrive ned hva du gjør i hagen gjennom året - enten det er ting som skal gjøres hvert år eller en engangsforeteelse. Også her er det solide lommer til å oppbevare nyttige utklipp og tips som ikke passer andre steder.
  • Frø og planteanvisninger  - Endelig et fornuftig sted å ta vare på merkelappene som følger med plantene du kjøper - klistremerker følger med der du kan skrive på hvor og når planten er plantet. Lagre dem i den solide zip-lock lommen i boken.
  • Kontaktregister - Plass for å lage din egen ressursliste over kontakter og leverandører til hagen din - enten det er  det lokale hagesenteret, den spennende frøleverandøren på nett eller en hagegal venn.
Og skulle ikke dette være nok - så er boken en ringperm slik at du har mulighet til å legge til ditt helt eget innhold - være seg plantelister eller sålister eller tegninger! Kommer i to utførelser, men innholdet er det samme i begge - så velg den utsiden som tiltaler deg mest.

Jeg er helt betatt og gleder meg til å ta min i bruk. Boken er på engelsk.
Fra den samme leverandøren har vi også fått inn verdens mest praktiske oppskriftsbok og juleplanlegger. Jeg mistenker at det kommer mer :-)

0 kommentarer: