17 august, 2010

Fem favoritter i hagen min

... akkurat nå! Inspirert av en tråd som har gått på hagegalforumet i sommer viser jeg fem av de beste i min hage nå på ettersommeren: Hva er dine favoritter nå sensommerstid?

Ingen blomster på lindehekken, men den er likevel en stor favoritt året rundt - 
den skaper rom i hagen og gir et grønt og rolig bakteppe for blomstene.

Rosespirea 'Froebelli' er nøysom og frodig bunndekker i augusthagen min.

Klematis viticella 'Etoile violette' blomster langt utover sensommeren.

Monarda - eller hestemynte - en vakker fargeklatt i sensommerbedet.


Purpursolhatt! Vil ha mange mange flere!

5 kommentarer:

Linda sa...

Absolutt fem flotte:)

Parkvegens Hageglede sa...

Fem flotte eksemplarer, men Purpursolhatten er nå bare vakker. Ser ut til at det blir en ny dille rundt hos hagebloggere. :-)

Thelma Louise sa...

nydelig.:-)

Anonym sa...

Hvor høy blir Rosespirea "Froebelli"?

Gro/ I Gros Hage sa...

Rosespirea 'Froebelli' blir ca 60-70 cm høy maksimalt. Når jeg skjærer den ned helt på våren, som jeg ofte gjør, blir den 40-50 cm. Mvh Gro