10 november, 2008

Når en hagedame drar til London...



Tidligere i høst tilbragte jeg noen dager i London - mitt shoppingmekka. Reisefølget denne gang tilsa ikke de store utskeielsene i park- og hagesammenheng (om ikke jeg ville gå alene) men bare en bitteliten avstikker fra Kings Road finner man en liten oase jeg fikk avlagt et besøk: The Chelsea Gardener.

Et lite hagesenter med fint utvalg av både planter og vakre ting - riktignok kan vi ikke ta med oss planter hjem til Norge, men det er nå moro å se likevel. De har også fine avdelinger med hageutstyr, urner og krukker og hagemøbler - og hyggelig kafé like ved. Riktig deilig var det å drømme seg bort litt der inne en stund.


En annen gang med mer tid til rådighet (og eventuelt annet reisefølge) skal Petersham nurseries få seg et besøk - men de ligger lenger ut av sentrum så den turen må tas som en liten utflukt - gjerne sammen med en tur til Kew gardens som ikke ligger så veldig langt unna.

4 kommentarer:

Anne på Moseplassen sa...

mmm...
drømme drømme om å få gå i ett engels super-nursery en gang....

lavendel mio sa...

Der kune jeg godt ha drømt meg vekk og kortet ned høsten og vinteren litt...

Elisabeth sa...

Åee..heldige deg :)

Linda sa...

What a great expedition. I'm longing to go to the Chelsea Flower Show one year.